Aquesta setmana hem treballat a l'aula l'alfabetització multimodal i la competència digital. Pot ser que molts de vosaltres hàgiu sentit parlar d'ella però no sabeu que és exactament. L'alfabetització multimodal la podem definir com aquella comunicació en la qual intervenen maneres humanes, com per exemple: la veu o la parla, els gestos, els ulls, els moviments.
Vam veure a classe un vídeo MULTIMODAL TEXTS on està molt bé explicat i vam traure unes conclusions:
- Les imatges i les paraules, una manera diferent de comunicar-nos, Una forma de veure la multimodalitat.
- Quan utilitzem diferents maneres de comunicar-nos estem creant un text multimodal. Com per exemple escoltar i escriure.
- Podem crear utilitzant diferents recursos com per exemple les imatges i escriptura (altre tipus de multimodalitat).
Per altra banda trobem la competència digital. És "aquella que implica l'ús creatiu, crític i segur de les tecnologies de la informació i la comunicació per assolir els objectius relacionats amb el treball, l'ocupabilitat, l'aprenentatge, l'ús del temps lliure, la inclusió i participació en la societat". Per més informació podeu accedir al currículum que es troba a la pàgina web de la generalitat i cercar tota la informació sobre les competències en l'àmbit digital, allà trobareu les que van dirigides a primària i secundària.
Com a docents creiem és fonamental introduir en la nostra manera d’ensenyar o transmetre coneixements mitjançant tot tipus de recursos digitals per tal d’innovar i créixer com a mestres. A més avui dia és important la capacitat de treballar i cooperar també a l’àmbit digital.
Esperem que us hagi agradat!
Fins la pròxima!

No hay comentarios:
Publicar un comentario