miércoles, 28 de septiembre de 2016

Com hauria de ser un professor al segle XXI?

Benvinguts al nostre blog!

El professor ideal del segle XXI seria aquell que tingués els següents adjectius que farien que els alumnes adquirissin millor els coneixements. Creiem que ha de ser tolerant, creatiu, estar constantment actualitzat, innovador, autocrític, comprensiu, dinàmic i atrevit.
A més amb Piktochart dissenyàrem aquest infograma on es pot observar de manera gràfica el nostre disseny del professor del segle XXI; que per a tots aquells que no la coneixeu, és una eina en línia que permet crear infografies gratuïtament, es pot agregar continguts multimèdia com a imatges i vídeos. 


Creiem que, com a futurs mestres, hem d’impulsar canvis en la metodologia. És a dir, les tecnologies avui dia són molt importants, però considerem que és més adequat que siguem mestres dinàmics i innovadors. Gràcies als canvis que es puguin produir en la manera de fer, podem aconseguir alumnes motivats i amb ganes d’aprendre. Per això el primer canvi ha de ser impulsat pel docent i per l’escola. Esperem que en el nostre camí com a mestres puguem disposar d’aquestes qualitats que per a nosaltres són importants.

Gràcies per llegir-nos!
Fins la pròxima.

Alfabetització multimodal i competència digital

Benvinguts al nostre blog!

Aquesta setmana hem treballat a l'aula l'alfabetització multimodal i la competència digital. Pot ser que molts de vosaltres hàgiu sentit parlar d'ella però no sabeu que és exactament. L'alfabetització multimodal la podem definir com aquella comunicació en la qual intervenen maneres humanes, com per exemple: la veu o la parla, els gestos, els ulls, els moviments.
Vam veure a classe un vídeo MULTIMODAL TEXTS on està molt bé explicat i vam traure unes conclusions:
  • Les imatges i les paraules, una manera diferent de comunicar-nos, Una forma de veure la multimodalitat.
  • Quan utilitzem diferents maneres de comunicar-nos estem creant un text multimodal. Com per exemple escoltar i escriure.
  • Podem crear utilitzant diferents recursos com per exemple les imatges i escriptura (altre tipus de multimodalitat).

Per altra banda trobem la competència digital. És "aquella que implica l'ús creatiu, crític i segur de les tecnologies de la informació i la comunicació per assolir els objectius relacionats amb el treball, l'ocupabilitat, l'aprenentatge, l'ús del temps lliure, la inclusió i participació en la societat". Per més informació podeu accedir al currículum que es troba a la pàgina web de la generalitat i cercar tota la informació sobre les competències en l'àmbit digital, allà trobareu les que van dirigides a primària i secundària.

Com a docents creiem és fonamental introduir en la nostra manera d’ensenyar o transmetre coneixements mitjançant tot tipus de recursos digitals per tal d’innovar i créixer com a mestres. A més avui dia  és important la capacitat de treballar i cooperar també a l’àmbit digital.





Esperem que us hagi agradat!

Fins la pròxima!



lunes, 19 de septiembre de 2016

PRESENTACIÓ DEL GRUP

Benvinguts al nostre blog! Nosaltres som el Sergio, la Laura, la Andrea i la Alba, i tots quatre som estudiants d’Educació Infantil a la Universitat Rovira i Virgili. En aquest blog anirem aportant semanalment continguts sobre l’educació i l’ús de les noves tecnologies aplicades a l’educació infantil, tot i que també hi podreu trobar d’altra informació interessant per a tots els públics.



Aprofitem per fer aquesta primera entrada com a presentació del grup. Nosaltres hem decidit començar els estudis d’educació infantil ja que trobem que és una professió molt enriquidora i gratificant, tant a nivell professional com a nivell personal. És una idea que sempre hem tingut clara. Esperem que sigui una trajectoria agradable i plena de sorpreses, esforç i recompenses.