martes, 25 de octubre de 2016

Identitat digital

Benvinguts al nostre blog!

Què és la identitat digital? Doncs bé, és tot allò que podem trobar a internet amb informació nostra. Totes les nostres actuacions dins de l'espai digital (imatges, comentaris, links visitats, llocs on publiquem les nostres dades, etc.) conformen la nostra identitat o perfil digital. Si cerquem a Google amb el nostre nom i cognoms complets, surt informació referent a Facebook i fotografies que tenim penjades. 
Tot el que nosaltres podem penjar en les nostres xarxes socials en qüestions de segons dona la volta al món, es troba en mans de qualsevol persona que pot fer, amb les nostres imatges o informació que pengem, el que vulgui.


Tot seguit us citem una pàgina web Take This Lollipop, la qual ens va provocar un sentiment d'angoixa i malestar el primer cop que la vam veure, ja que és una aplicació molt impactant. Després vam d visitar també la web The Museum Of Me que és tot el contrari, dóna una visió molt més divertida i entretinguda que l'anterior, no provoca cap tipus de sentiment desagradable. Com a conclusió de grup traiem que hem de tenir molta cura amb tot allò que pengem a internet, perquè una vegada fet aquesta informació és per a tothom i no es sap què es pot fer. Com a conclusió de grup traiem que hem de tenir molta cura amb tot allò que pengem a internet, perquè una vegada fet aquesta informació és per a tothom i no es sap què es pot fer. 


Com a docents creiem que és convenient que des de les escoles, des de casa i des de totes aquelles persones que estiguin en mans de societats o centres cívics dels pobles, facin xarrades de consciència als joves i als nens que tinguin al seu abast qualsevol tipus de xarxa social. Que els informin dels riscos que te penjar imatges o informació a internet. Encara que no puguem controlar aquest flux d'informació sí que podem aprendre i ensenyar a gestionar-ho.

Fins aviat!


lunes, 24 de octubre de 2016

GAME-BASED LEARNING


Benvinguts al nostre blog!

Parlant sobre el projecte final, ens han explicat els diferents recursos que podem utilitzar a l'hora de realitzar-lo: codis QR, apps, pdi, hologrames…

Avui tractarem el tema Game-based learning. Es tracta d'una metodologia innovadora que ofereix tant als alumnes com als professors una experiència educativa diferent, a més treballa l'alfabetització digital. L’objectiu principal del Game-based learning pretén aconseguir que els alumnes, a través del joc,  memoritzin i retinguin millor els continguts.

Per a això hem buscat dos jocs a classe amb els quals es pot aprendre, el primer d'ells és de Sesame Street. Aquest és un joc senzill que ajuda als nens a saber les diferents parts de la casa, tenir cura d’un ninot, etc, i és una bona manera de reforçar l'anglès (aprenen mitjançant el joc en anglès). Un dels altres que hem trobat ha sigut un de la web Mundo primaria. En aquest els destinataris són exactament els nens de primària, en el qual apareixen objectes a la pantalla i han d'explicar i identificar el nombre que correspon.

Esperem que us hagi semblat interessant llegir aquesta entrada i que pugueu entrar als enllaços, provar els jocs i veure la utilitat que té la tecnologia avui dia fins i tot a les escoles.




Fins la pròxima!


domingo, 2 de octubre de 2016

Introducció a la PDI: Pissarra Digital Interactiva

Benvinguts un dia més al nostre blog! 

La pissarra digital interactiva és un innovador sistema tecnològic, generalment integrat per un ordinador, un videoprojector i una pantalla amb un dispositiu de control de punter o de sistema tàctil, que permet projectar en una superfície interactiva un gran ventall de continguts digitals en un format idoni per a la visualització individual o en grup. És un recurs que s’utilitza cada vegada més a les aules i que dona peu a la creació de noves metodologies.


L’ introducció d'aquest tipus de  recursos tecnològics resulten motivadors tant pels nens i les nenes com per als propis mestres, sempre i quan siguin utilitzats de forma adequada; les classes resulten més atractives, els alumnes estan més  participatius, ja que amb les PDI és més fàcil la comprensió perquè es pot explicar amb vídeos, imatges... Està més que comprovat que l'ús de les TIC a l'aula provoca en els alumnes un augment de l'atenció, l'interès i la motivació. En definitiva, podem dir que són eines molt útils per treballar tot tipus de continguts d'una manera diferent i interactiva.

Gràcies una vegada mes per llegir-nos.
Fins la pròxima!