lunes, 12 de diciembre de 2016

Seguretat a internet

Benvinguts al nostre blog!

En l'entrada d'avui parlarem sobre la seguretat a internet. Realment coneixem tots els perills i mesures de protecció que podem trobar a la xarxa? Nosaltres creiem que no, no els coneixem. Són molts els casos que es donen a través de les notícies de cyberbullying, grooming, sexting.... conceptes que aprofundirem més endavant. 
La seguretat a internet és un terme que s'utilitza per tenir en compte totes aquelles mesures preventives per evitar tenir un problema a la xarxa. Alguns d'aquests problemes, com hem dit abans, poden ser:
  • Cyberbullying: Ús de mitjans de comunicació digitals per assetjar a una persona o grup de persones, mitjançant atacs personals, divulgació d'informació confidencial, etc.
  • Grooming: Concepte que s'utilitza per definir la situació que es dona quan una persona adulta es guanya la confiança d'un menor amb finalitats sexuals.
  • Sexting: Es dona quan s'envia contingunt sexual a través d'nternet: fotografies, vídeos...
  • Sextorsió: Es dona quan s'utilitza aquest material sexual per tal de fer xantatge a la persona afectada.
Estem completament segurs a internet? Els menors són els més propensos a patir aquestos atacs, sobretot a l'etapa escolar obligatoria (ESO), on més del 9% d'estudiants es consideren assetjadors o assetjats, com diu l'article. Són molts els nois i noies que per diversos motius són assetjats: el seu físic, la seva alçada, etc. i per por a les conseqüències que puguin tenir no fan res, es deixen menysprear. També, s'ha de fer referència al personatge "popular", per dir-ho d'alguna forma. Aquest personatge és el que sol començar les baralles, i, la resta de gent, com és una persona "guai" segueixen aquesta conducta i fan mal a les altres persones, sense importar-li com es pugui sentir.

Per altra banda, la figura del mestre és un factor FONAMENTAL. Són un gran nombre de professors els que no saben que a les seves aules es produeix bullying cap a un o diversos alumnes. Tothom hauria de saber què està succeïnt i fer alguna cosa al respecte, mai hem de callar. Qualsevol alumne que estigui patint alguna situació de cyberbulluying o similar hauria de parlar amb el seu professor per tal de trobar una solució, sense tenir cap mena de por. Si ets una persona que està patint alguna mena d'assetjament, actúa. Parla. Deixa't veure. Ningú pot amb tú. Trobem diferents plataformes d'ajut al ciberassetjament (i d'altres) com és Protégeles, que dona suport tant a la víctima com als familiars en diversos aspectes: acós, anorexia...

Com a futurs mestres creiem que hem de fer veure als alumnes la importància de tenir clara la nostra seguretat a internet, que va molt lligada a la identitat digital, com ja hem comentat en entrades anteriors. Si sospitem d'alguna cosa, no hem de dubtar en parlar amb l'alumne i donar-li el nostre suport i ajut.

Nosaltres hem volgut fer un petit vídeo sobre el Cyberbullying, representant una història que pot ser real, i, malauradament, es dona a día d'avui. Esperem que us agaradi!




No hay comentarios:

Publicar un comentario